søndag den 3. juni 2012

Brunch-anbefaling

Det kan godt være at konceptet brunch er "so last decade", men det ændrer ikke på, at jeg er fan af det. Når der er tale om en ordentlig brunch, vel at mærke. For jeg synes, at caféerne let henfalder til de nemme løsninger. Og så gider jeg heller ikke sådan en tallerken, hvor min bacon er smurt ind i ahornsirup, mens der er ost oveni min pandekage.
Når det fungerer, er det til gengæld en dejlig måde at få en lille smule af en masse godt. Og det var tilfældet på Caféministeriet her til formiddag, hvor Mads og jeg hver nød en dejlig, alsidig tallerken.


Fra højre mod venstre fik vi:
  • Scrambled eggs med sprød bacon og chorizopølse + bagt, krydret tomat
  • To slags pålæg med cornichoner. Den ene var lufttørret skinke, den andet en tyndskåret, spansk pølse. 
  • To oste: Stærk og cremet tallegio og fast og mildere tommes de savoie.
  • Græsk yogurt på bund af syltede solbær og med hjemmelavet müsli på toppen. Der var noget i müslien, som lavede minieksplosioner i munden - a la giftigt slik fra campingpladser - og det gjorde ikke oplevelsen ringere :)
  • Bananmuffin med belgisk chokolade
  • Blodappelsin, vandmelon og jordbær
  • Derudover kaffe eller the + brød
Alle elementer var et hit, hvis du spørger mine smagsløg, og måltidet kostede 125 kr. En fair pris, men dog uden kolde drikke inkluderet. På den anden side er det rart nok med lidt valgfrihed i den retning. Jeg fik mig et stort glas friskpresset appelsinjuice og Mads nød en jordbærsmoothie.

Ja så alt i alt kan Caféministeriet anbefales, hvis I skulle få lyst til lidt formiddagsforkælelse en dag. Deres brunch blev i hvert fald en super start på min søndag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar